Zilele Muzeului Militar Naţional „Regele Ferdinand I”


Deşi nu sunt deloc adepta muzeelor, preferinţa mea îndreptându-se către spaţiul deschis, Muzeul Militar se numără printre rarele pe care le-aş vizita ori de câte ori mi s-ar oferi ocazia. De la expoziţia de machete de la parter până la anii 2000, în doar două ore străbaţi epocile mai repede şi mai eficient decât la orice oră de istorie. Dacă eşti suficient de atent poţi chiar pleca  de acolo păstrând în memorie informaţii pe care nu credeai a le reţine vreodată. Ba mai mult, cu o curiozitate nebănuită de afla ceva în plus!

 

Eu am păstrat încă atât de bine exponatele în memorie, încât am străbătut rapid clădirea muzeului pentru a ajunge acolo unde se află cele mai interesante maşinării: în curte.

Acolo unde mă aşteptau TAB-urile şi tancurile…

MA0003

MA0009

Surpriză! Totul era în sărbătoare, nu doar oamenii! Nimic nu semăna cu ce îmi aminteam: un peisaj dezolant, un cimitir uitat de vreme şi de lume…

MA0037

DSC01588d

Acum, un peisaj cu totul diferit:

DSC07826

DSC07827

DSC07823

DSC07824

Totul revopsit şi aranjat cu mare grijă:

Evident, pentru că nici tancul roz…

MA0013

nu mai era… roz!

DSC07811

Sau…aproape.

DSC07809

Pentru că este zi de sărbătoare, iar tema aleasă pentru acest an a fost: „100 de ani de la Marele Război”, curtea muzeului s-a umplut de vacarmul frontului Primului Război Mondial şi lupte crâncene s-au dat între nemţi şi români… Asociația Deutsches Freikorps

DSC07870

şi Tradiţia Militară

DSC07796

s-au luptat până la ultimul om:

 

DSC07852

DSC07821

După ce s-au alergat şi împuşcat care mai de care, şi-au strâns voioşi mâinile, recunoscând că sunt la fel de buni:

Războiul crunt încheiat fără victime, ne-am luat răgazul de a cerceta ceea ce vânzătorii de obiecte vechi ne aduseseră: colecţii întregi de insigne, medalii, monede, însemne militare, cuţite, cărţi, brelocuri mai vechi ori chiar moderne, încât nici nu ştiai ce să alegi. Pentru că nu m-am putut decide, le-am lăsat pe toate exact acolo unde se aflau!

Şi cum un asemenea eveniment nu este doar un bun prilej de a revedea muzeul, ci şi o bună ocazie de a reîntâlni prieteni dragi, ne-am retras la Popotă – ce fasole… cu ce cârnaţi!… Ne-am lins pe degete, nu alta!

Am mai aruncat un ochi în stânga

DSC07903

şi câţiva în dreapta

DSC07898

DSC07891

şi… Mi-am amintit că ceva mă aştepta în hangar…

DSC07873

DSC07874

Ceea ce face din acest muzeu un loc absolut special! Cred că nu mai este nevoie să spun că, în ce mă priveşte, AICI este colţul magic! Respect, pentru ce înseamnă toate astea. Respect, Dumitru Prunariu!

DSC07876

DSC07880

Mai multe fotografii

Extra: Reconsituirea luptelor din Primul Război Mondial.

DSC01587

6 răspunsuri la „Zilele Muzeului Militar Naţional „Regele Ferdinand I”

  1. și eu l-am vizitat de câteva ori și mi-a plăcut foarte mult – deci voi mai trece pe acolo în curând 🙂

  2. Pingback: Într-un suflet de copil… | Poteci de dor·

  3. Pingback: Între întrebare şi răspuns… o viaţă | Poteci de dor·

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.