Dacă e Bobocu… E BOBAS 2016!

hhhh

Prea devreme pentru cafea… Licoarea întunecată e pusă la păstrare în termos şi bifată pe lista obiectelor ce au menirea de a îngreuna rucsacul. Va fi o călătorie inedită în felul ei: cu trenul! Nu cred că am mers vreodată până la Buzău cu trenul, iar ideea îmi place. E o dimineaţă frumoasă, destul de cald; sigur va fi plăcut.

Prea cald – renunţ la geacă. Am luat tot?! Scutur din cap: pare să fie pe umeri, îl bifez pe lista de accesorii. Încerc să încui uşa făcând cât mai puţin zgomot (nu reuşesc niciodată) şi… La drum!

În afară de faptul că aveam să regret decizia de a renunţa la geacă şi să boscorodesc, dârdâind, aerul condiţionat, pe cine l-a inventat, pe cine l-a montat în vagoane şi pe cine l-a reglat la 7 grade, drumul a fost, într-adevăr, o plăcere. Cafeaua caldă, MP3ul cu bateriile încărcate, peisajul o încântare, cerul senin… Aproape că am şi uitat că nu am voie să fumez şi asta mă cam enervează…Constat că o călătorie cu trenul nu este neapărat o tragedie şi îmi propun să iau mai serios în calcul această posibilitate pentru deplasările viitoare.

Cristi mă aşteaptă în Gara Buzău (pe care o vizitez rapid), îmi prezintă în fugă Buzăul şi ne grăbim spre Bobocu.

Rar ajung aici… Dar şi când se întâmplă, e memorabil!

Surprizele se ţin lanţ: trecem de poartă cu maşina şi acordăm prioritate avioanelor ce folosesc aceeaşi şosea – pardon, pistă!

Totul îmi pare nou, deşi văzut deja.

Nu îmi vine să cred! Ne aflăm într-o unitate militară, dar condiţiile de abordare sunt cu totul altele decât cele pe care le cunoşteam. Singura restricţie fermă: accesul pe pistă. Nu interzis, ci… controlat!

Ne întâlnim cu Sorin şi ciripim, veseli, despre tot şi orice.

Efectuăm un tur de recunoaştere, iar startul ne ia prin surprindere. Avioanele uşoare de la Tuzla par că au prins curaj. Au prezentat un spectacol excepţional, demn de orice show aviatic!

C-130J Hercules

BOBAS_2016 945

BOBAS_2016 950

BOBAS_2016 974

BOBAS_2016 956

BOBAS_2016 981

IAR99

BOBAS_2016 1007

BOBAS_2016 1009„IAR 99 Șoim este un avion militar românesc, produs de Avioane Craiova SA. Întrebuințarea principală este aceea de avion de antrenament capabil să asigure misiuni de atac la sol precum și misiuni de recunoaștere.

Viteză maximă: 865 km/h
Greutate: 3.200 kg
Lansare: 1987
Lungime: 11 m
Lungimea aripilor: 9,85 m
Constructor: Avioane Craiova” (Wikipedia)
BOBAS_2016 1050
BOBAS_2016 1053
BOBAS_2016 1064
BOBAS_2016 1074
BOBAS_2016 1177

005

005

005

Paraşutiştii Aeroclubului României: Blue Wings.

BOBAS_2016 1124

Boboiacii şi YAK-52

BOBAS_2016 1163

Yakolev Yak-52 (Як-52) este un avion sovietic de antrenament. A zburat prima dată în 1976. Au fost fabricate aproximativ 1800 avioane de acest tip. Produs în România de Aerostar.

BOBAS_2016 1168

MIG21 LanceR!
005

005

„MiG-21 a fost proiectat ca un avion de interceptare de front, destinat să execute misiuni în condiţii meteorologice normale şi a zburat pentru prima dată în anul 1957. Avionul a intrat în producţie de serie în anul 1958, fiind echipat cu un motor cu reacţie Tumanski R-11, atingând forma finală un an mai târziu sub denumirea MiG-21F.” (roaf.ro)
005

005

005
005

Mai multe despre MIG21 LanceR: aripi-argintii.ro

005
005
005
005
005
Atac aerian căruia i se răspunde pe măsură de la sol.
005
005
005
Toată aviaţia militară este în aer!
005

005

005
005

005
005

005
005
005
IAR 330 Puma
005

005
005
„IAR 330 este un elicopter de luptă produs de IAR sub o licență cumpărată de la firma franceză Aérospatiale; a fost una dintre puținele colaborări în plan militar dintre o țară NATO și una din blocul comunist, programul începând în iulie 1974.
Viteză de croazieră: 258 km/h
Viteză maximă: 263 km/h
Greutate: 3.615 kg
Lungime: 18 m
Autonomie: 550 km
Lungimea aripilor: 3,38 m
Constructor: Industria Aeronautică Română”
Variante
IAR 330H – prima variantă, construită între 1975-1977.
IAR 330L – model îmbunătățit fabricat din 1977, cu pale din materiale compozite.
IAR 330 Puma SOCAT – elicopter de atac, specializat în misiuni antitanc. 25 au fost transformate între 1999-2005. Trei au fost pierdute în accidente.
IAR 330M – variantă modernizată, cu echipamente similare versiunii SOCAT, dar fără armamentul și senzorii specifici. 16 elicoptere au fost aduse la acest standard, patru dintre acestea fiind MEDEVAC. Un elicopter Medevac a fost pierdut in accident.
IAR 330 Puma Naval – elicopter navalizat, 3 au fost livrate Forțelor Navale Române în martie 2009.
IAR 330 Puma SM – o variantă modernizată destinată Emiratelor Arabe Unite. (wikipedia)
005
005
005

005
005

Alouette!

005
„IAR 316 este un elicopter de antrenament produs de Industria Aeronautică Română, sub licență de la compania franceză Aerospatiale. Producția acestui model a început în anul 1971 la uzina IAR din Ghimbav și a fost sistată în 1987. În total au fost construite 250 de exemplare, dintre care 125 pentru Armata Română. Celelalte 125 de exemplare au fost exportate către țări precum Pakistan, Angola și Guinea. Unele aparate IAR 316 au fost modificate pentru a opera rachete de 57 mm, precum și rachete antitanc. S-a încercat și transformarea elicopterului IAR 316 într-un elicopter de atac numit IAR 317 „Airfox” dar numai un prototip a fost construit” (Wikipedia)
005

005
005

005

005

005
005
005

005

005

005

005

005

Desantul aerian

005
005
005
005
are un rol decisiv în deznodământul luptei. Se reinstaurează pacea şi avioanele militare vin la aterizare.
005
005
Învingătorii sunt întâmpinaţi de publicul entuziast:
005
Este rândul aviaţiei civile să umple cerul…
„Hawks of Romania”: George Rotaru, Laszlo Ferencz, Andrei Şerbu, Cristian Iorgov şi Cornel Marinescu . Cu ale lor Extra300 şi Extra330! În timp de pace, cerul cântă!
005
005
005

005
005

005
005

005
Iacării Acrobaţi (Ioan Postolache şi Dan Ştefănescu), în formaţie cu Boboiacii!
005
005

005
005
005
005

005

Mulţumesc, Angheliuc Cristinel, Sorin Stoica şi Marius Ştefănescu!

BOBOCU

Foto: Marius Ştefănescu

Anunțuri

Un răspuns la „Dacă e Bobocu… E BOBAS 2016!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s